Hopp til hovedinnhold

Natre favorittleverandør i byggevarehandelen

I den årlige rapporten Byggevarebransjen i fokus, er Natre på førsteplass som favorittleverandør.

Natreselger i samtale med ansatt hos Byggmakker

Vi er ekstremt stolte over disse utmerkelsene, og takker ydmykt alle våre kunder for tilliten de viser oss hver eneste dag.

Ole Kristian Nyhus

Ole Kristian Nyhus

Markedssjef

Samtidig gjør Natre det veldig godt på flere av områdene rapporten tar for seg, og spesielt høyt scorer vi på leveringssikkerhet, salg og marked.

Byggevarebransjen i fokus er utarbeidet av JTConsulting og baserer seg på webintervju gjort av forhandlere i et representativt utvalg av landets 10 største byggevareprofiler.

Rapporten skal si noe om hvilke leverandører som best innfrir på viktige kriterier i en god kunderelasjon og har kartlagt sju sentrale områder som blant annet salgsapparat, produktoppdatering, levering, markedsføring og oppfølging.

Leverandørene er så rangert fra nummer 1 til nummer 10 ut ifra hvor stor andel av forhandlerne som har nevnt den enkelte leverandør, og resultatene ble veldig bra for Natres del:

Fem ikoner viser plasseringer på kåring

Stått på under pandemien

I kategorien salg vektlegges bedriftene som har salgsapparater som tenker helhetlig i hele kundeforholdet, og som besitter kompetanse og gode evner til å følge opp avtaler og sitt sortiment ute hos forhandlerne.

Salgssjef i Natre, Frank Josefsen, er meget godt fornøyd med resultatene av rapporten og vet at de ansatte i salgsapparatet har jobbet hardt de siste par årene.

Vi var veldig kjappe med å omstille oss da pandemien traff markedet, og vi stod på for å hjelpe kundene våre i den nye situasjonen. Vi lyktes i å være tett og nære kundene på alternative måter, og det tror jeg vi ser resultatene av nå.

Frank Josefsson

Frank Josefsson

Salgssjef

Gir videre motivasjon

Natres høye fokus på kvalitet og kontinuerlige innsats for å sikre god kundeservice har altså båret frukter. Og tiden fremover skal også brukes godt: «For oss gir denne utmerkelsen motivasjon til å jobbe ennå hardere med å gjøre kundene våre fornøyde, og så skal vi se på hvordan vi kan forbedre oss på de punktene hvor vi ikke får topp score» avslutter Nyhus.