Hopp til hovedinnhold

Reklamasjon

Vi vil at du skal bli 100 % fornøyd med dine produkter, så hvis noe ikke er som det skal, er kundeservice bare en e-post eller telefon unna! Skal du reklamere på en vare, er det greit å være klar over ditt ansvar før du går i gang.

Reklamasjonen gjør du hos forhandleren du kjøpte vinduene og balkongdøren fra.

Før du starter en reklamasjonssak ønsker vi at du tenker over:

Er skaden en transportskade?

Når du mottar produktet, må du sjekke for transportskader før du signerer fraktbrevet. Dersom du oppdager en skade må du notere det på fraktbrevet eller sjåførens håndterminal før du signerer på at du har mottatt varene.

Kontroll av produktene ved levering

Selv om produktene ser uskadet ut med emballasjen på, må du snarest åpne og sjekke produktene for feil og mangler. Finner du feil, må du ta kontakt med forhandler innen 7 dager, ellers kan reklamasjonsretten din frafalle.

Har det oppstått andre skader eller feil?

Skader eller følgeskader som skyldes feil bruk, feil montering, feil lagring eller manglende vedlikehold er ikke en mangel, og det foreligger ingen reklamasjonsrett for slike skader.

Vi anbefaler at du leser igjennom våre salgs- og leveringsbetingelser før du går videre.

Slik reklamerer du

Henvend deg til din forhandler for å starte reklamasjonssaken. Ha med deg:

  • Natres ordrenummer for produktet reklamasjonen gjelder.
  • Beskrivelse av reklamasjon og hva som har skjedd. Ved transportskade eller lignende, må vi ha bilder som viser skaden.

    Dersom det er skade på glass, les i avstandslisten mellom glassene og oppgi det som står der: produksjonsår, glassmål, Natre fabrikk og ordrenummer.

For en raskest mulig saksbehandling anbefaler vi at du tar bilder uansett hva reklamasjonen gjelder.

Vi ønsker oss slike bilder hvis det er skade på glasset: